Cold calling je stále populárnou technikou v mnohých odvetviach, napriek vzostupu digitálnych marketingových stratégií a obmedzeniam, ako je napríklad novela zákona o elektronických komunikáciách. Samozrejme, o efektivite a význame navolávania studených kontaktov sa už roky vedie mnoho debát. Dnes si na konkrétnom príklade ukážeme, že ak ste trpezliví a budujete vzťahy namiesto očakávania okamžitých výsledkov, tak odmena je otázkou času.
Dlhodobá spolupráca je dôkazom efektivity Cold callingu
Moje služby som po rokoch skúseností začal poskytovať aj ďalším spoločnostiam koncom roku 2022 a od samotného začiatku spolupracujem so spoločnosťou MARKETING POST SLOVAKIA, s. r. o. Firma sa od svojho založenia v roku 2011 venuje vytváraniu grafiky, tlači a distribúcii letákov priamo do poštových schránok obyvateľov.
Musím priznať, že pred začatím spolupráce som mal obavy, ale to pri mojej práci nie je nič výnimočné, pretože si vždy ešte pred stretnutím kladiem viacero otázok. V tomto prípade však moje obavy boli veľmi rýchlo preč, a to z niekoľkých dôvodov. Klient totiž veľmi rýchlo a triezvo na základe svojich dát vedel, pre aké segmenty firiem je roznos letákov vhodný.
Silný nástroj nie len pre lokálny marketing
V podstate okamžite som pochopil, že roznos letákov je silný nástroj lokálneho marketingu a vďaka vhodnému výberu kategórií firiem, ktoré sme začali oslovovať, mi bolo jasné, že o službu bude určite záujem.
Roznos letákov je rovnako ako aj moje služby vhodný spôsob na oslovenie studených kontaktov. Nespornou výhodou určite je, že MARKETING POST realizuje roznos letákov výlučne priamo do schránok obyvateľov a môžete sa spoľahnúť na prepracovaný systém kontroly distribúcie.
Reálne očakávania a výborné zacielenie bolo základom úspechu Cold callingu
Mal som teda celkom presnú predstavu o službe, ktorú idem ponúkať vybraným firmám, a mali sme jasno v tom, že nechceme pôsobiť nátlakovo, pretože efektivita spolupráce sa bude hodnotiť z dlhodobého hľadiska. Fakt, že sme jasne vedeli, pre koho je roznos letákov zaujímavý, spolu s faktom, že sa netlačilo na okamžité výsledky, priniesol pomerne rýchlo prvé malé úspechy. Už prvé hovory jasne ukazovali, že sme oslovili správnych potenciálnych klientov. Hneď po prvom dni sme mali na stole niekoľko požiadaviek na kalkuláciu distribúcie letákov a záujem o kalkulácie, či už išlo o roznos alebo tlač letákov, neutíchal ani ďalšie dni.
Bolo nám jasné, že prvá zákazka je iba otázkou času, pretože ja som mal v rukách všetko potrebné a reálne argumenty. Osloveným firmám bolo jasné, že cez roznos letákov môžu efektívne dosiahnuť to, čo potrebujú. Bolo by teda hlúpe spoluprácu ukončiť, aj keď jednoduché to určite nebolo. Ja som chcel, aby sa klientovi čo najskôr začala vracať investícia a pochopiteľne klient očakával nové zákazky. Za našu trpezlivosť sme boli obaja odmenení, hoci až po troch mesiacoch spolupráce. Áno, tri mesiace sa môže zdať dlhá doba, ale treba si uvedomiť niekoľko faktov. Vďaka tomu, že sme netlačili na uzavretie obchodu a skôr sme sa zamerali na pozitívny dojem, sa nám aj po čase ozývali firmy, ktoré pri začiatku spolupráce roznos letákov odmietli, no časom postoj prehodnotili. Zároveň treba dodať, že po počiatočnom rozbehu začali zákazky chodiť pravidelne a dokonca sme získali klientov, ktorí roznos letákov využívajú doteraz opakovane, čo je určite dobrou vizitkou kvalitných služieb spoločnosti MARKETING POST SLOVAKIA.
Čo mi dlhodobé navolávanie studených kontaktov potvrdilo?
Ak by sme spoluprácu ukončili po pár hodinách práce, znamenalo by to zbytočne vyhodené peniaze a zlú pachuť na oboch stranách. Mňa totiž úprimne teší, keď niekomu predám službu alebo produkt, ktorý je pre neho užitočný, pretože iba vtedy má moja práca zmysel. Ak ste pravidelným čitateľom mojich článkov, viete, že sám zastávam názor, že obchodník musí veriť tomu, čo predáva. Veril som roznosu letákov a aj dnes s odstupom času vidím, že direct marketing formou neadresnej distribúcie je stále efektívny. Je však potrebné spolupracovať s odborníkmi, rovnako ako aj pri Cold callingu. V oboch prípadoch platí, že sa netreba nechať odradiť počiatočným neúspechom. Treba si uvedomiť, že oslovujete studené kontakty, teda klientov, ktorí s vami nikdy predtým neboli v kontakte a nenakupovali vaše služby. Na druhej strane máte veľkú šancu, že keď budete trpezliví a vytrváte vo svojich aktivitách, váš zákazník si na vás spomenie ako na prvú voľbu, ak sa mu budete pripomínať vkusne a nevtieravo.
Samozrejme, dlhodobý Cold calling vám môže poskytnúť oveľa lepší obraz o tom, ako potenciálni klienti vnímajú váš produkt alebo službu. Netreba zabúdať, že dostávate dôležitú spätnú väzbu, na ktorú môžete reagovať. Naopak, pri krátkodobej spolupráci môžete dostať skreslené informácie. Je to niečo podobné, ako keby ste si urobili prieskum trhu na veľmi malej vzorke a na základe tejto malej vzorky si urobili akékoľvek závery. Áno, telemarketing sa mení, pretože aj ľudia sa menia a majú omnoho viac možností, ako sa dostať k informáciám o produktoch a službách, než tomu bolo v minulosti, a preto je viac ako inokedy dôležité budovanie vzťahu medzi vami a klientom. Toto je dnes základný kameň úspechu pri Cold callingu, ak to s ním myslíte vážne.